09 maj 2008

Här var det förkylt...

Det har varit en liten bloggpaus för min del den här veckan. Och det av två anledningar. Först hade jag fullt upp med förberedelser inför kalaset på tisdag när jag fyllde år, varvat med trädgårdsjobb och annat. Och sen har jag varit sjuk. Jag började känna mig lite hängig förra helgen, och i söndags fick jag ont i halsen och det blev bara värre. På måndagen kunde jag konstatera att jag tyvärr inte skulle komma undan förkylningen, vilket jag inte var så värst glad åt för jag hade klarat mig undan i över ett år och hade gärna fortsatt på den linjen. Men icke...
Så jag fick fira min födelsedag med en förkylning i bagaget. Som tur var var jag i alla fall på benen och orkade ställa till kalas på kvällen, plus att mamma och min ena morbror med fru var här på dagen.
Dagen efter var det däremot eländigt värre, då gjorde jag absolut ingenting. Bara vilade och såg på TV. Överlämnade matlagningen åt sambon, sa att kocken var sjukskriven den dagen. Känner fortfarande av förkylningen och skulle helst stanna hemma ännu idag, men måste tyvärr till stan på ärenden. Hoppas jag orkar... Får önska er alla en trevlig helg!
Här följer lite bilder på mina födelsedagspresenter. :)


Det här fina halsbandet fick jag av en kompis
redan i förskott när jag träffade henne för någon
vecka sen. Vi bor nämligen gansk långt ifrån
varandra, så det är inte så ofta vi kan träffas.


Fågelbadet jag fick av min snälla sambo. Det
kommer att bli så fint när det kommer på plats!


Födelsedagsrosor


Fint kort jag fick av min kusin. Vilken underbart
lummig trädgård!



Smyckeskrin


En sån här zinkkanna hade jag länge velat ha!


Resedagbok som det ska bli spännande
att fylla!

5 kommentarer:

alegni sa...

hoppas förkylningen börjar ge med sig snart. det gäller ju att vara frisk o kry på måndag!
vilken massa fina presenter du fick!

Lenas pysselgrop sa...

Va mycket fina grejer du fått!
Bra att dela på kocksysslorna, blir ju bara roligare så!

Kamomilla sa...

Vilka fina presenter du fick!
Grattis, förresten, såhär i efterskott...

Krya på dig!
kamomilla

Skogshörnan sa...

Brukar nog agera kökshjälp emellanåt. Inte koka så ofta. Tror det är bäst så! ;)

Living by Milla sa...

Gratulerar i efterskott ! Usch, vad trist med förkylningen, hoppas du är på bättringsvägen nu !

Kram Camilla