21 december 2010

Julglimtar från mitt hem

Sent omsider kommer här mitt bidrag till Fabrikens tema som denna vecka är julglimtar från mitt hem. Det har varit fullt upp och jag har fortfarande en del kvar att göra innan julfriden kan sänka sig över vårt hus på allvar. De sista julklapparna väntar ännu på att bli inhandlade liksom det mesta av julmaten.

Julkök 2

Julkök

Jul i köket. Tro, hopp och kärlek i fönstret ger ett vackert rött sken åt köket som påminner om min barndoms jular – Tro, hopp och kärlek hängde alltid i köksfönstret och gör det numera också i vårt köksfönster.

Julkyrka

Julkyrkan som en gång i tiden tillhört min farmor. Den påminner också om min barndoms jular, och det är en självklarhet att sätta fram kyrkan i vardagsrummet.

Julhus

Hyacint

Det lilla julhuset köpte jag förra julen, det var så litet och näpet att jag inte kunde motstå det när det bad mig att få följa med hem. Krispigt vita hyacinter sprider en ljuvlig doft. Ingen jul utan hyacinter!

Jag önskar er alla fina och stämningsfulla dagar fram till jul, kom ihåg att stanna upp och njuta av julen när den är som bäst – när den är precis framför oss!

4 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Så julfint du har i köket. Jag har en likadan kyrka som din och den påminner mig också om barndomen. Jag får nog gå och söka fram den i alla fall :)

Galleri MochB sa...

Mina hyacinter ligger ännu inpaketerade, men ikväll skall de få komma fram :O) Julmaten skall också inhandlas och granen står ännu i garaget men alla klappar är klara och det mesta övriga är fixat så visst skall julfriden infinna sej iår också... :O)
Kram Mia

Nette Cecilia sa...

Så julfint du gjort det hos er ,kram Nette

Ullis sa...

God jul, Camilla!
Kram, Ullis