06 april 2012

En liten påskhälsning

P4060151

Det har varit väldigt skralt med inlägg här den senaste tiden… Nu tänkte jag i alla fall passa på att önska er alla en riktigt glad påsk! Som jag skämtsamt sa till min man när han påpekade att mitt förra inlägg var i nyårshelgen, jag satsar på att skriva inlägg till de större helgerna… Nej, skämt åsido, jag ska försöka bättra mig på den fronten, men tiden och orken vill inte räcka till. Hoppas att ni har det bra och att det blir många goda påskägg i helgen! Just nu verkar dock våren ganska avlägsen eftersom det dråsat ner hela 20 cm snö under natten och det såg ut så här när jag öppnade dörren:

P4060146

Mina stackars snödroppar och krokusar är helt täckta av snön, likaså tulpanerna som börjat sticka upp lite här och var när våren verkade vara på väg. Grannen är i full färd med att skotta snö på gården och själva kan vi inte åka norrut för att fira påsk innan vägen blivit plogad. Tydligen får påskhäxorna ta sparken i år, eller kanske snöskoter?

En riktigt bra påsk önskar jag er, vare sig ni är insnöade eller bor på varmare breddgrader där våren kommit igång på allvar!

7 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Önskar dig en riktigt Glad Påsk!
Kram Kicki

Kamomilla sa...

Oj nej så mycket snö.. fy ändå..

Moster och jag sa...

Trevligt med livstecken från dig!

God fortsättning på påskhelgen!
kram Maj-Gun!

Lyckoslanten sa...

Ja det var en stund sedan sist!
Ha en fortsatt fin helg! ♥

StrandviksVillan sa...

Hoppas du haft en riktigt fin påskhelg!
Jag funderade nog om du kanske gett upp bloggandet...?

alegni sa...

heeej! hoppas på fler inlägg framöver!

Finlandssvenska inredningbloggar sa...

http://fisveblogg.blogspot.com/

Kolla in den nya samlingsplatsen för alla oss inredningsintresserade finlandssvenskar