14 januari 2011

Nygammalt soffbord

Redan i höstas köpte vi ett nytt soffbord som jag av någon anledning inte kommit mig för att visa förrän nu. Eller ja, nytt är det ju inte, utan ett begagnat fynd vi gjort på nätet. Där kan man hitta mycket trevligt!

P1050183

Vi tyckte det började vara dags att byta ut det skrymmande soffbordet som hängt med sen studietiden då jag fick det av min kusin och hennes man, för sisådär 14 år sen måste det ha varit. Man kan säga att det började kännas lite out of date. Eftersom det här nya soffbordet är smalare än det gamla blev det genast betydligt luftigare i vårt rätt så trånga vardagsrum.

P1050177

Förvaring på både fram- och baksidan. När bordet fotades var julduken fortfarande på bordet. Det är tänkt att bordet så småningom ska målas för att bättre smälta in med övriga möbler i vardagsrummet. Inte för att det egentligen är något fel på den betsade färgen som sådan, men jag föredrar ändå ett mera enhetligt utseende på inredningen. Det ger lätt ett rörigt intryck om alla möbler är i olika färger.

Till sist vill jag önska alla en riktigt skön helg!

7 kommentarer:

Ullis sa...

Bra med mycket förvaring, det kan man aldrig ha för mycket av!

Kamomilla sa...

Härligt soffbord med plats för måånga inredningstidningar!

Åppå Källbackan sa...

Det ser bra ut! Vi har ingen förvaring under soffbordet, så våra fjärrkontroller ligger oftast på bordet, i soffan eller på divanen... Ibland vore det praktiskt med en hylla under, men då skulle det bara samlas en massa saker där ;)
Nå, egentligen är det bara det att vi spontanköpte två LACK-bord från ikea för 5€ styck och satte ihop dem till ett soffbord. :)

Ha en trevlig helg Lilith!
Kram Sandra

Annelis hantverk sa...

Det soffbordet var ju riktigt bra, med många förvaringsställen och stadigt! Riktigt snyggt!
Ha en skön helg!

The Secret Garden sa...

Kolla där! Ett sånt där har jag till att ha tv:n på. En sån där gammal stor "bulltv".
Jag har inte heller målat det, tänker inte göra det heller.

Trevlig fredagskväll!

alegni sa...

när jag hade min träfärgade period kikade jag på ett likadant bord, men tyckte sedan det var för stort, så jag köpte det aldrig.
i dagens läge skulle jag absolut måla bordet vitt ;)
mandelmjöl är helt enkelt bara mald mandel, så det finns nog i de flesta affärer.
häls ti kokkola!

Ebba sa...

Va fint!