23 oktober 2009

Mys på egen hand

 

PA160458

 

Ikväll får jag mysa på egen hand. Min käraste är nämligen på bastukväll från jobbet och har kul. Men inte har jag suttit här och haft tråkigt för det inte! Först fastnade jag framför datorn i bloggvärlden, lite väl länge måste erkännas, men sen pallrade jag mig ut i förrådet för att måla aspbräderna som ska komma runt dörren och fönstren på bastun. Hann uttala ett antal mindre vackra ord där i min ensamhet över brist på utrymme och dålig belysning… När jag var klar och skulle släcka upptäckte jag att jag faktiskt hade kunnat få bättre belysning bara jag vetat att sätta på den… Gissa om jag kände mig dum då! Det är väl inte precis varje dag jag är ute i förrådet och jobbar, särskilt inte kvällstid, det är makens domän. Men jag får väl lära mig nu och nästa gång vet jag ju bättre! ;)

Efter att ha rastat hundarna och duschat bort illaluktande träfärg var det skönt att äntligen få sjunka ner i soffan med en kopp gott te och ett par goda smörgåsar med en sprakande brasa i spisen. Nu får TV:n hålla mig sällskap resten av kvällen. Önskar er alla en riktigt trevlig och mysig helg!

 PA160457

 

4 kommentarer:

Skogshörnan sa...

Riktigt fina bilder du tagit min käraste! :)

alegni sa...

hoppas ni får en mysig kväll på tumis idag i stället!

Liljas Corner sa...

Jag skrev en lång kommentar men så försvann den... *suck*
En förkortad version: Det är mysigt med ensamma kvällar så länge det inte blir för ofta, tycker jag.

Ha en bra söndag!

AkH sa...

Det verkar ha varit en mysig stund för dig själv! Hittade hit idag, fin blogg- alltid roligt att hitta nya sidor. Ha en skön söndag!
Anna-Karin
livetharochnu-akh