14 november 2010

Söndagsbilden

Idag har vi firat Farsdag och eftersom min pappa tyvärr inte längre finns bland oss innebär farsdagen numera för min del att tända ljus på hans grav. Ett fint sätt att minnas någon som betytt mycket och finns med mig i mina tankar.

PB140154cut2

Det var väldigt stämningsfullt med alla tända ljus på gravarna. Så många som velat komma ihåg sina nära och kära som gått bort. För visst ska vi komma ihåg dem även då, när de inte längre finns här på jorden, de som en gång levat och påverkat våra liv och betytt något för oss!

Hoppas ni alla haft en fin farsdag!

3 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Absolut att vi ska komma ihåg dem och det är så himla stämningsfullt på kyrkogårdarna när det brinner en massa ljus.

Ha det finast
Lisa

Galleri MochB sa...

Vi tände också ljus för min sambos pappa igår. Då var det ljusan dag, men ibland när man är vid kyrkan kvällstid kan det vara så otroligt vackert med alla tända ljus.

Liljas Corner sa...

Jag är lycklig som får fira både far, farfar och morfar, och jag hoppas att jag får göra det i många år än. Men jag går gärna till gravgården och ser på ljushavet, det är otroligt vackert!