23 november 2010

Tisdagstema: Adventspynt

Mitt bidrag till Fabrikens tema idag blir denna julmatta som jag vävde förra veckan. För visst är också en julmatta en del av adventspyntet! Det är en härlig känsla att sätta fram julmattorna i det nystädade huset, det höjer stämningen och då vet man att julen är i antågande.

PB160159

Själv har jag aldrig särskilt bråttom att plocka fram julpyntet och har därför inte pyntat alls ännu. Jag tar hellre fram pyntet lite längre fram, i december, och har det kvar lite längre sen också, tills julen faktiskt är över. För då vill jag suga på min julkaramell länge, länge! Det är då jag har betydligt mer julstämning än i mitten av november. Sådan är jag!

5 kommentarer:

Linda sa...

Vilken vacker matta! Vad duktig du är!!

Kram Linda

Gela sa...

Hej du hittade nyss in hit vill gärna hitta hit igen. Hoppas det är ok att jag lägger till dig bland mina utrikiska bloggar. Ha en fin dag/Gela

himlaverket sa...

Oj, vilken vacker matta...
så roligt att få lägga fram något som man gjort själv...dubbel glädje...
kram ullamaria

Annies Blå sa...

Vilken vacker matta, du är så duktig att väva! Självklart hör mattor också till adventspynt :).
Kram/Annie
Ps. Hoppas din förkylning blir bättre!

Sjabbig men chic sa...

Men oj, vad du är duktig!!! Jag gör precis tvärtom, jag plockar fram tidigt för jag vet att även om jag plockar fram jättesent så vet jag inte hur fort jag ska få bort det efter nyår.

Kramis Lisa