25 november 2010

Tvålar

Jag har provat på något nytt, nämligen att göra egna tvålar. Det är alltid intressant att försöka sig på något man aldrig gjort förr. Och oj så roligt det var!

Tvålar

De första tvålarna jag gjorde blev små rosa hjärtformade med rosendoft. Igår kväll gjorde jag större bitar med vanilj- och apelsin-kaneldoft, de blir perfekta till jul. Det här är definitivt något jag kommer att experimentera vidare med, för möjligheterna är oändliga, det är bara att prova sig fram. Och roligt har man under tiden också!

Tvålar 2

9 kommentarer:

Lena sa...

Oj, de var fina! Vad behöver man för material, köpt en färdig sats av nåt slag?
Skulle ju vara perfekt som små julklappar åt såna som ändå redan har allt! Utom en rosa hjärttvål ;)

Kamomilla sa...

Söta tvålar, vad duktig du varit!!

Galleri MochB sa...

Har också pysslat tvålar. Speciellt barnen tycker det är kul :O)

Annelis hantverk sa...

Så fin julklappsidé med ljuvligt doftande tvålar!
Ha en skön dag!

Liljas Corner sa...

Jag har aldrig gjort tvålar, men skulle gärna prova på. Kanske efter jul :)

Ha en skön adventshelg!

alegni sa...

hallå, long time no see. vad flitig du är som både tillverkar tvålar och mattor i parti och minut!
trevlig helg till er båda två!

Vardag och flärd sa...

Vilka gulliga tvålar! Duktig är du! Jag har en bok om hur man gör egna tvålar och vill gärna prova men har inte hunnit med det än. Tror att dessa tvålar är lite mer vänliga för huden än vanliga "köpetvålar".
Ha en underbar helg!
Kram Eva

Annies Blå sa...

Åh vad duktig du är! Jättefina tvålar. Sådana vill jag också göra, vilken perfekt present det skulle vara. Var har du fått tag på "ingredienserna"??
Ha en bra lilla jul!
Kram/Annie :)

Moster och jag sa...

Fina tvålar! Trevlig att få sätta fram egen händigt gjorda tvålar.
Ha en trevlig första advent! kram!