09 november 2010

Tisdagstema: Köksinredningar

 

PB060133

Idag är Fabrikens tisdagstema köksinredningar. Dessvärre är vår gamla slitna köksinredning full av skavanker och inte mycket att visa upp. Ny köksinredning står högt upp på önskelistan, och jag kan knappt vänta till den dag när vi äntligen, äntligen har ett splitternytt kök att husera i och samtidigt ett kök som blir mycket mera praktiskt än det är idag, med betydligt mer arbetsytor och förvaring. I dagsläget blir man bara frustrerad när man lagar mat och bakar och varken arbetsutrymme eller förvaring räcker till… Jag skrev i ett inlägg förra hösten om Duvbo-köket vi fastnat för, som inte längre gick att få tag på, här kan du läsa om det. Så nu är vi lite villrådiga inför frågan vilket kök vi ska välja när det blir aktuellt med köksrenoveringen. Letade upp några fina köksinredningar på nätet, brist på inspiration är det inte!

Lidhults kök 

Lidhults kök 2

 

Sundborn köket

Det är bara att välja och vraka och drömma sig bort…

6 kommentarer:

alegni sa...

jag är så glad att ha den biten fixad, men så led jag också många långa år av vårt fulkök, trots att det var rätt praktiskt. den som väntar... ;)

En vacker vardag sa...

Jag instämmer helt med dig. Vårt kök är inte många kvadrat idag och man bumpar in i något så fort man svänger där. Längtar så efter huset och ett större kök, men lär väl nog få längta ett år till åtminstone innan det står klart. Hoppas Alegni har rätt att den som väntar på något gott...

Kamomilla sa...

Vi löste köksproblemet med att bygga allt själv :)

Moster och jag sa...

Opss....vaknade upp ur drömmen!!
Skulle gärna slänga ut köksinredningen vi har och sätta in ny.... men så blir det inte.
Istället så kommer det att bli ny tapet och golvmatta nån gång nästa år. Jag väntar.....
Ha det gott! kram!!!

Lissen sa...

Förstår att det har tagit tid att bestämma sig vilket ni vill ha. Då måste det vara svårt att bestämmas sig för en annan kökssort.

Snygg med dom korsade fönsterrutorna.

Ha det gott i morgon, då kommer snön till oss. Kram Lissen

Annies Blå sa...

Ja, visst tar det bort en hel del av matlagningsglädjen när man är missnöjd med köket!
Jag tycker annars att det är väldigt svårt att hitta snygga kök i finland. I sverige tycks utbudet vara ett helt annat när man letar vitt och lantligt. Vi siktar ju in oss på ett ståt-kök från ikea...lite jobbig med beställningen och monteringen bara!
Kram/Annie :)
Ps. Jag har en utlottning på G som du kanske vill vara med i :)