04 november 2010

Tygloppis

Förrförra helgen var det tygloppis i stan, och det kunde jag naturligtvis inte missa. Kom visserligen inflåsande i sista minuten efter att ha varit och halvt ruinerat mig på 3 säckar mattrasor på en annan ort, men jag hann ändå samla på mig en hel hög med tyg som följde med hem.

PA290113

Fina tyger att sy av och billiga lakan att klippa mattrasor av. Klart man måste passa på då! Nu är det bara att låta kreativiteten flöda – om jag kunde få fatt på den rätta inspirationen vill säga…

8 kommentarer:

Annies Blå sa...

Tygloppis! Vilken grej, ett sådant skulle jag också vilja besöka... De flesta tyger är ju så dyra annars...och jag ser en hel del i din hög som jag gillar :).
Kram/Annie

Petra / Popetotrora sa...

En tygloppis låter som en riktig dröm! Ser ut som du fick med dig en hel del hem. :-)

alegni sa...

tygloppis är nog något jag inte behöver gå på, men kul att det ordnas för er som är händiga!

Lyckoslanten sa...

Tygloppis borde jag bekanta mig med i den bemärkelsen att avvara. Jag för mycket till min arbetsplats, men... borde börja väva! :o)

Kamomilla sa...

Förr eller senare vaknar väl inspirationen :)

En vacker vardag sa...

Kul med fynd på tygloppis. Jag har massor av tyger som jag tvivlar på att jag får uppsytt, så jag kunde nog sälja en del istället tror jag :)

Ser fram emot att se vad du gör av tygerna sedan.

Ha en skön fortsättning på helgen!

Liljas Corner sa...

Det är en jättebra idé det där med tygloppis! Problemet med mig är att jag borde vara där först av alla för att hitta något som duger för min kräsna smak :)

Limetwig sa...

Va häftigt med tygloppis :) ska bli kul att se vad det ska bli!
En fråga... för någon söndag sedan visade du en bild på frostiga taklökar... Har gått och funderat lite... kan jag få skriva ut den och göra en tavla av den? Den är så underbart fin...
Ha det bäst! Åse