04 november 2009

Loppisfynd…

Här kommer några loppisfynd jag gjorde för några veckor sen. En vägglampa, oanvänd, som vi ska ha i hallen så småningom. Det blir lite små omändringar där så småningom, spegeln ska byta vägg och lite krokar ska komma upp. Och så vill jag ha en liten hylla under spegeln… Maken får dåndimpen över alla “små projekt” jag har på lut åt honom! Tyvärr är snickande inget för mig, så då blir det han som får ta sig an allt i den vägen. Visst vore det praktiskt att kunna fixa sånt själv, men jag är alldeles för rädd att såga mig i handen eller något i den stilen måste jag erkänna… :/

PA280022

Sen fyndade jag några böcker och ett par gamla gardiner som jag ska sy något av också. Det är alltid roligt att hitta böcker till bra pris på loppis, då måste man passa på!

PA280027

Det här är en liten söt pall jag fyndade på “bakluckeloppis” här i byn tidigare i höst. Tyckte den var så fin så jag bara måste ha den, och damen som sålde den ville att den skulle komma till ett bra hem. :) Köpte två pallar för nästan ingenting! Den andra, en gul hopfällbar modell,  har stått där ute med en blomkruka på. Båda två ska målas så småningom.

PA280043

Här står pallen med en av våra bröllopslyktor på.  Vi hade lite otur med de lyktorna, för stearinet från ljusen vi hade i lyktorna på bröllopet rann ut och kladdade fast i botten så lyktorna inte går att öppna… Får försöka värma underifrån med värmeblåsare så stearinet smälter, hoppas bara att färgen på själva lyktan inte smälter också!

PA280044

Önskar alla en fin onsdag! :)

9 kommentarer:

alegni sa...

halloj igen! så fina fynd du gjort. speciellt pallen är underbar!
jag såg att du frågade inne hos lotta/fyra årstider om snöfallet. kolla hos hanna, hon har en beskrivning på hur hon (och jag) gjort.
ses eventuellt imorgon!

Ingmarie sa...

Vilka fina fynd du gjort!Visst är det toppen att handla böcker på loppis istället för en bokhandel!!!
Helmysig blogg!

Ha det gött!

Viola sa...

Nog har du gjort fina fynd! Pallen blev min favorit, ha en skön kväll, kram VIOLA

The Secret Garden sa...

hejsan!
vad roligt att du hittat så trevliga fynd!
Den där pallen hade passat mig precis här i hallen när man ska remma på sig vinterskorna. Jag håller ögonen öppna för något liknande, nu går jag och sätter mig i trappan...och då blir ju golvet, på vägen dit, smutsigt.

Ha en fin kväll!

Kamomilla sa...

Prova med hårfön först, det borde inte skada så mycket men nog göra stearinet mjukare. har mailat dig ang. snöfallet.

Linda sa...

Kika gärna in i min webshop http://www.beautyinsideout.se

Fin blogg!

Lantligt i stan sa...

Så mycket fint du fyndat på loppis! Jag ska nog titta in på loppis jag med efter jobbet i morgon. Haft lite loppisförbud då jag inte får plats med fler grejor här hemma, men nu kan jag inte låta bli att gå dit ändå. Ha det bra!
Kram Anki

Vecka - Vecka sa...

Hej!
Jag tycker att den där pallen är fin som den är!
Har inte hunnit fotografera i trädgården ännu.. blir väl vinterbilder kanske..

Ha en skön helg!
Kram, Lotta

Ingmarie sa...

Trevlig helg på dig!

Ha det gött!