06 oktober 2010

Bloggtäff i Tammerfors

På lördagsmorgonen var det tidig väckning, för kl 7 startade bussen mot Tammerfors dit Ingela och jag skulle på bloggträff. Vi åkte med en förening som råkade ordna en bussresa till Ikea i Tammerfors just den dagen, tänk vilket sammanträffande! När vi väl var framme vid Ikea hade Ingela och jag mindre än en timme på oss att snabbt roffa åt oss vad vi skulle ha från Ikea – inget velande hit och dit där inte, det var take it or leave it! Förvånansvärt välfyllda kassar kom vi i alla fall ut med, trots den knappa tiden. När resten av bloggänget kom för att hämta oss fick vi ta oss en funderare på hur vi skulle lyckas stuva in alla våra kassar i bilen och rymmas 6 personer i den, men det gick! Först for vi in till stan och tog en runda i stadens inredningsaffärer, ett loppisbesök hann vi också med. Och dessutom delades det ut god ost på gatan på ett ställe, inte illa! Man tackar och tar emot såna gånger. Sen var det dags att åka ut till Sabinas söta kolonistuga där hon och Ullis bjöd på lunch – gott gott!

PA020883

Vi hade en riktigt trevlig pratstund innan vi tyvärr måste åka tillbaka till Ikea där bussen väntade på oss för hemfärd – tiden går alltid för fort när man har roligt! På vägen dit var vi tvungna att stanna och tanka, och det var på håret att vi hann i tid till bussen… Behöver jag säga att jag och Ingela var de sista som kom i bussen? ;)

Jag vill tacka Sabina och Ullis som ställde upp och ordnade träffen, och hela gänget för en superrolig dag! Det måste vi göra om, eller hur tjejer? :)

8 kommentarer:

Ullis sa...

Det var så roligt att ha er på besök. oppas vi snart har möjlighet att träffas igen!

Jenny sa...

Hej Lilith!
Låter som ni hade en toppendag!

Kan se dig o Ingela framför mig inne på IKEA, hihi! Ni måste sett väldigt målmedvetna ut:)

Kraam Jenny

alegni sa...

abso-fucking-lutely!

Annies Blå sa...

Det låter som en spännande och helkul dag :).
Kram/Annie

Livet på Vestergård sa...

Ja nu har jag fått läsa om er träff flera gånger, och jag har förstår att ni hade en riktigt trevlig dag :)

Kamomilla sa...

Jättekul att ni hade en sån träff!

Moster och jag sa...

Jaa...trevligt har ni nog haft:o).

alegni sa...

kan du kika in hos mig idag. där finns något till dig att klura på :)
trevlig lördag kväll!