26 oktober 2010

Tisdagstema: Förvaring

Mitt bidrag till Fabrikens tisdagstema som denna vecka är förvaring blir förvaring av olika slag i badrummet.

PA050279

I en glasburk förvaras hotelltvålar som vi haft med hem från olika resor och hotellövernattningar , lite annorlunda reseminnen.

PA050280

I denna söta trådkorg har jag samlat små väldoftande gästtvålar från Pentik.

PA050284

Rejäl medicinlåda som rymmer mycket. Av någon konstig anledning allt annat än just mediciner och plåster och annat som hör hemma i en sådan – b0rde städa ur den och låta det rätta innehållet flytta in!

PA050289

I det lilla väggskåpet ur serien Flåren förvaras parfymer och  hudvårdsprodukter för lyxigare tillfällen.

PA050286

Tvålkopp från Blossom.

PA050315

Emaljburk för hårband och spännen.

PA050316

Bomullspinnar i en glasburk från Tiimari.

Hoppas ni haft en fin tisdag! Själv blev jag förkyld igen idag och känner mig som om jag hade bomull i huvudet… Nu ska jag medicinera mig och sen krypa ner under täcket för att förhoppningsvis känna mig bättre imorgon (=önsketänkande…). God natt!

9 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Jag älskar glasburken. Så fin!! Och vad fint att samla massa tvålar. När dom är så där fint inslagna blir det ju som en dekoration i sig. :-)

Galleri MochB sa...

Mycket fin förvaring i ert badrum. Och wau vilket växthus ni har. Jättemysigt! Så nu blev jag allt lite avundsjuk ;O)

alegni sa...

många fina detaljer där inne!

Livet på Vestergård sa...

Många fina förvaringar hemma hos dig :)
Ha en bra dag! Kram Kicki

En vacker vardag sa...

Så mycket fint det finns i ert badrum. Hoppas du kryar på dig fort!

Moster och jag sa...

Många fina förvaringar du har, även jag borde bättra mig.
Hoppas förkylningen är bättre idag!
Krya på dig! Kram!

Annies Blå sa...

Vilken vacker förvaring ni har i badrummet. Jättefint med alla tvålar, burkar och flaskor!
Kram/Annie

*Ulrike* sa...

Such lovely containers and pretty soap!

Liljas Corner sa...

Mycket fint i ert badrum, gillar speciellt den sista burken med topsarna i.
Jag har missat jättemånga av dina inlägg då jag har bloggat så lite på sistone, men nu har jag läst ikapp! Tack för utmaningen! Ska ta itu med den nån dag då min hjärna är lite mer alert än idag :)