01 oktober 2010

Något att se fram emot!

 

P9050045

Ekar är fina träd, och ekollonen ser så lustiga ut med sina små mössor på huvudet. Vi har en liten liten ek här i trädgården som jag planterade för några år sen. Eftersom ekar växer långsamt kommer det att ta många, många år tills den blir så stor att det kommer ekollon på den. Läste på nätet att de vanligen inte bär frukt förrän vid ca 40-50 års ålder. Så vem vet om vi hinner uppleva den dagen när vår ek bär frukt?

P9050050

Imorgon bär det av på bloggträff ner till Tammerfors! Ska bli riktigt spännande. Det är alltid roligt att träffa nya människor och att få se vem som döljer sig bakom alla fina bloggar. Jag åker tillsammans med bloggvännen Ingela och ser verkligen fram emot dagen. Synd att det inte var fler än vi två från vår bloggträff i somras som kunde följa med den här gången, men kanske det blir fler tillfällen!

Ha det gott!

8 kommentarer:

alegni sa...

det ska bli riktigt kul med lite omväxling i vardagen. vi ses tidigt imorgon bitti!

Ullis sa...

Hjärtligt välkomna!

Annies Blå sa...

Vad spännande med bloggträff :). Ekar är verkligen vackra, hoppas din växer sig riktigt stor!
Kram/Annie

Annelis hantverk sa...

En Ek är mäktig, hoppas din börjar trivas här i våra trakter.
Ha en trevlig bloggträff!

All The Things I Love sa...

Hoppas ni har roligt! Själv jobbar jag hela helgen så bloggträff var inte aktuellt. Men ni får ha roligt för oss som inte kommer :)

Madicken sa...

Hej svejs!

Du frågade på min blogg om vi var nöjda med vårt Lidingökök från Ikea? Det är vi verkligen!!!! Så oerhört tåligt och slitstarkt, men samtidigt vackert. Med två små vildbasar här hemma så slabbas det med vatten, åks in i skåpsluckor m.m. och det ser fortfarande nytt ut. Lätt att torka av osv.

Tack för att du tittar in till mig!

Kram
Victoria, Madickens värld

Nette Cecilia sa...

Jag har också planterat en ek på gården för några år sen för jag tycker att ekar har så vackra blad ha det så kul på bloggträffen ,Nette

Moster och jag sa...

Hoppas ni hade en trevlig dag på bloggträffen. Kanske vi får se några foton därifrån.
Jag har också en liten Ek på gång men den är riktigt liten ännu så det måste nog växa många år ännu.