17 oktober 2010

Söndagsbilden

 

PA170082

Mitt bidrag till Fabriken denna söndag blir en bild på det som ska bli en ny matta till köket. Jag tyckte det skulle passa med lite mustigare färger nu till hösten och vintern. Jag har äntligen, äntligen fått igång min vävstol som jag fyndade på nätet tidigare i år och efter många om och men (säg det som inte krånglar när det sätter den sidan till!) kommit igång med vävningen. Bara för att konstatera att jag hade för lite av den ena färgen till köksmattan och får ge mig till tåls tills jag får skaffat mera – det är alltid något som sätter käppar i hjulet när man väl sätter igång!

Skön fortsättning på söndagen!

8 kommentarer:

Lena sa...

Oj va det ser snyggt ut! Får lust att prova väva! Såndär smått har jag testat, men inga mattor.

alegni sa...

looking good!
behöver du fler vävstolar+
;)

Anneli sa...

det ser superläckert ut, ska bli spännande att se resultatet sen
skulle oxå vilja väva, men har ju då inte rum med det, inte ens i mitt nu alldeles egna Hantverksrum, tänk att det är så mycket som ska få plats...
kram

All The Things I Love sa...

Den som ändå kunde väva :)

Kamomilla sa...

Men duktivt att du kommit igång i alla fall! :)

Annelis hantverk sa...

Men så häftigt att kunna lägga in egna mattor till vintern! Jag tyckte om att väva, men det var längesen nu.
Ha en fin dag!

Annies Blå sa...

Det ser jättefint ut, ska bli roligt att se det färdiga resultatet. Du är jätteduktig som väver hemma! Själva vävningen klarar jag nog av, men det där att sätta upp trådarna skulle jag inte våga ge mig i kast med på egen hand :).
Kram/Annie

Ullis sa...

Snyggt!
Jag har nu äntligen kommit mej för att svara på din utmaning.