05 oktober 2010

Tisdagstema: Höstdekoration

Idag är Fabrikens tisdagstema höstdekoration.

PA040892

Höstfägring på framsidan av huset.

PA040909

Krispigt silvriga blad som för tankarna till ett öken- eller månlandskap.

PA040911PA040912

Lyktorna har plockats fram igen för hösten. Nu är det dags att tända ljus och mysa i höstmörkret!

PA040915

Efter mycket tjat fick jag äntligen maken att ta hem två kabeltrummor åt mig från jobbet. Eftersom han ser dem hela tiden på jobbet har han lite svårt att förstå charmen med dessa… Jag har målat dem vita och visst är de fina med sitt ruffa utseende – och dessutom användbara! Nu när vår lilla frukostgrupp på framsidan av huset flyttat bort för hösten fick den större kabeltrumman flytta dit istället och t o m maken måste erkänna att det blev riktigt fint med höstblomster och lite pynt.

PA040902

De gamla mjölkhinkarna är fynd från mammas vind, den större hade vi vass i som dekoration på vårt bröllop. Den gamla träbyttan fick vi i somras av svärmor och den kommer från makens morföräldrar.

PA040918

Vit calluna i spaljélådan vid uppfarten.

Jag önskar er alla en riktigt fin tisdag! Här hos oss skiner solen men själv har jag gått och blivit förkyld så jag stannar inomhus och försöker kurera mig.

13 kommentarer:

Ullis sa...

Jag borde också ställa lite i ordning där ute, men håller mej inomhus av samma orsak som du. Krya på dej!

Kram, U

alegni sa...

äsch då, så du blev sjuk i alla fall. krya på dig! själv hostar jag fortfarande. i natt somnade jag inte förrän efter tre igen p.g.a. allt hostande...
fina höstdekorationer! en sådan där kabeltrumma skulle jag också vilja ha. *tips, tips* ;)
kram

alegni sa...

ja gärna, bara de inte är dyra :)

En vacker vardag sa...

Åh vad fint. Kul sätt att använda kabeltrumman på!

Krya på dig!

Linda sa...

FINT!
Vi har en kabeltrumma liggandes hemma på gården. Sugen på att ta in den och måla den vit, får se hur det blir... :)

Önskar dig en skön kväll!

LissenTo sa...

Så höstfint du har gjort det! Blir lite full i skratt när jag läser om kabeltrummorna, förstår att du fått tjata på maken. Härligt att han kan se att dom blev fin i vitt:-).

Jag letar efter en sådan där mjölkkruka på loppis, snart hoppas jag hitta en.

Ha det gott.//Kram Lissen

alegni sa...

så HIMLA roligt! ingen panik, det är ju inte direkt aktuellt nu under vinterhalvåret heller ;)
tack, tusen tack i förväg!

Livet på Vestergård sa...

Så fint du har höstpyntat! Kabeltrumman blev riktigt fin som vit och passar bra att ställa stilleben på.
Krya på dig!

Nette Cecilia sa...

Kabeltrumman blev ju superfin o vackert med alla dina blommor,kram Nette

StrandviksVillan sa...

Så sött!
Samma här, min man kan inte alls förstå vad man ska med en kabeltrumma till... :( Men månne jag inte får honom övertalad ännu ;)

Krya på dig nu!

Unknown sa...

Hej!
Så fint du hade vid entrén. Ser så Välkomnande ut. Jag gillar kabeltrummorna också, men förstår din man också:)

Kul att du också är med i inspirationsfabriken.

Kram Anna

Annies Blå sa...

Vad snyggt du har höstdekorerat :). Min man har också fått släpa hem en kabelsnurra åt mig...den har jag dock hunnit sätta sågen i för att förvandla till nån sorts blomlåda...Så nu har han lovat att fixa en till som jag kan ha som bord, bra att ha dedär gubbarna ;).
Kram/Annie

Moster och jag sa...

Vilket bra ide med kabeltrumman. Det blev ju riktigt snyggt och praktiskt. Bra då det går att övertala männen tillsist.
Bloggträffen tycks ha fört med sig sjukdom för er. Hoppas du kryar på dig snabbt!