27 februari 2011

Söndagsbilden vecka 8

Semlor

Söndagsbilden bjuder idag på nybakade semlor. Finns det något godare än varma nybakade semlor med smör som smälter? I ärlighetens namn blev dessa semlor inte särskilt vackra till utseendet (men det får man väl ha överseende med eftersom det var närapå 17 år sen jag senast bakade semlor…) och godare semlor har jag också smakat… De blev ganska kompakta och inte alls så där saftiga och goda som jag hade förväntat mig. Men det fick sin förklaring när jag sen efteråt kom på att jag visst i brådskan glömt matoljan som skulle blandas i degen… :O Hoppsan! Misstag sker även för de bästa… ;D Skärbrädet som semlorna serverades på är ett loppisfynd från förra veckan. Det är helt nytt och kommer från favoritbutiken Blossom som nyligen stängde sina dörrar i Vasa och därför sålde bort en del av sitt lager på loppis. Ibland kan man ha riktig tur, trots att det naturligtvis är väldigt synd att butiken stängt.

Bon Appétit och trevlig söndag till er alla!

PS. Titta gärna in till min lilla shop också, har nyligen fyllt på med nya produkter och mer är på kommande! :)

6 kommentarer:

Kamomilla sa...

Här har gubben bakat idag så dina bilder fick en äkta bröddoft till :) Vilket fint skärbräde!

Karoleen sa...

Mums! Ser helt otroligt gott ut!

Hildas hem - Sofia sa...

Det ser väldigt saftigt och fint ut, tycker jag :)

Ha en fin söndagskväll!
Kram Sofia

Annelis hantverk sa...

På din bild ser dom ju så saftiga och goda ut! Mmm så gott med smör till!
Ha det bra!

enannanhelena sa...

Jag blir, i alla fall, alltid imponerad av alla hemmabakare. Tiden vill inte räcka till, för mig. (kan kanske bero på att det är så kul att surfa runt bland alla inspirerande bloggar:)
Bra att du skulle använda bullarna till semlor, då gör det ju inte så mycket om de är lite åt det torrare hållet... Jag säjer som den fina brädan; Bon appetit!
:)
/helena

Made by Ina sa...

Mmm det är ju så gott ;)
Kul att du hittade in till min blogg ;)
Ja som du skriver det är väldigt beroende framkallande att blogga. Och jag är så glad att jag har börjat göra det, för man hittar så många likasinnnade och det är nog det roligaste av allt.
Kram Marina