01 februari 2011

Tisdagstema: Favoritfärger i inredningen

Idag är Fabrikens tisdagstema favoritfärger i inredningen.

P1080217

I den här mattan finns alla mina favoritfärger i inredningen representerade: grönt, rött, beige och vitt. Grönt har länge varit min favoritfärg vilket syns allra bäst i vardagsrummet. Där har vi en grön Ektorp-soffa och fåtölj, mattan och gardinerna är gröna. Det gröna passar så bra till de beiga tapeterna med mockakänsla.

P8230259

Grönt är skönt! På den här bilden (som är tagen förra sommaren, därav de vita sommargardinerna i fönstret) råder det ingen tvekan om vilken favoritfärgen i vardagsrummet är. Den gröna Ektorp-fåtöljen, den gröna mattan (som jag tidigare visat bl a här), blomkrukor som går i grönt, kudden med grönt broderat mönster… Med inslag av beige i den varma sköna filten, och vitt i gardinerna. I soffan finns också beiga kuddar.

P2190110

I sovrummet är det däremot vitt, vitt, vitt som gäller. Det vita ger en harmonisk och lugn stämning i rummet. I sovrummet vill jag inte ha några färger som stör. I köket däremot finns det rödvita detaljer året om vilket jag tycker är fräscht, inte bara till jul. Hittade tyvärr inga bra bilder från köket och hann heller inte ta några nya. Men mattan på första bilden finns i köket, en kortare och en längre, och den tar upp just de färger jag tycker allra mest om när det kommer till inredning.

Nu ska jag skynda vidare och önskar er en fin tisdag!

5 kommentarer:

Carina - inspirera sa...

Många vackra färger finns det...Ha en fortsatt bra tisdag.
Kramen.

LissenTo sa...

Vitt tycker jag om som en bas, men som grönt är en färg som jag också tycker det är fint att komplettera med.Både med kuddar och gröna växter

Ha det gott.//Lissen

Moster och jag sa...

Fint hemma hos dig!! Själv är jag ingen stor vän av grönt, för mig är det blått. och så gillar jag rosa också.
Ha en riktigt bra dag! kram!!

En vacker vardag sa...

Jag håller med dig att det är fina färger. Fast vi har också en grön soffa och jag är såå trött på den färgen just nu :)

Ha en fin fortsättning på veckan! Kram

Maria sa...

Vi har Ektorp soffor, de är sköna. och så bra att man enkelt kan byta överdrag.