20 mars 2011

Söndagsbilden vecka 11

Ranunkel 4

Idag är det vårdagjämning och söndagsbilden bjuder på en liten vårfläkt i form av denna ranunkel. Den hoppas jag kunna plantera ut i trädgården till sommaren för att få njuta av blomningen kommande år. Man kan inte annat än förundras över den perfekta formen, den krispigt vita färgen med ett stänk av grönt mot mitten och de många, många kronbladen som sitter tätt, tätt, tätt… Naturen är den skickligaste konstnären av alla!

Solig söndag till alla som tittar in!

9 kommentarer:

Annelis hantverk sa...

Jag håller med....så underbar bild!
Ha en fin dag!

LissenTo sa...

Vilken härlig bild av ranunkeln.
Hoppas du kan plantera den sedan

Må så gott. //Lissen

Lady Grey sa...

Hej!

Kul att du hitta min blogg :) Vilken fin bild och jag hoppas verkligen kissen mår bättre, har ju två själv som också bor hos mamma nu när vi renoverar, saknar dom som sjutton...

Ha det bra

Margot sa...

En helt fantastiskt vacker bild av ranunkeln!
Ha en fin dag!
Margot

Liljas Corner sa...

Ranunklerna hör till mina favoriter. Ville ha dem i min brudbukett, men det gick inte att få tag i dem i juli... Hoppas din överlever så att du får plantera ut den!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Ja, det är verkligen en underbar blomma. Och en vacker bild utav den visar du.

Hoppas du har haft en fin helg!

Moster och jag sa...

Vilken härlig bild!!
Såg i förra inlägget att du har en sjuk katt, hoppas hon mår bättre nu då hon fått medicin.
Kram Maj-Gun!!

Petra / Popetotrora sa...

Vilken bild...! Såna detaljer. :-)

Sandra sa...

Hej igen! Tack för länkandet! Tänkte också bara säga att det inte är ett tvång med 10 gäster - det är bara om man vill vara med i den andra sjaltävlingen. En värdinnegåva får man ändå, oberoende av hur många gäster man lyckas få ihop. Majla mig om du är intresserad - adressen finns i min blogg.